به سادگی صورتتان را چاق کنید
به سادگی صورتتان را چاق کنید

به سادگی صورتتان را چاق کنید

احساس می کنید صورتتان لاغر شده و آن جلوه همیشگی را ندارد؟! برای چاقی صورت راه های بی شماری پیش روی شماست.

هفت سین باستانی

هفت سین باستانی

سفره هفت سین یا خوان نوروزی آن قدر به چشم و گوش همه ما آشناست که شاید حرف زدن درباره آن کمی عجیب به نظر برسد. این مطلب اما شناخت شما را از هفت سین دگرگون می کند.

به سادگی صورتتان را چاق کنید

لاغری صورت یکی از دغدغه های همه زنان است. چون وقتی صورتتان لاغر می شود، پوست به نظر شل و افتاده می آید. گاهی هم رژیم های لاغری هستند که باعث می شوند صورت درست مثل بقیه اندام ها لاغر شود و شما احساس کنید: «نه این صورت دلخواه من نیست!».

ورزش برای چاقی صورت

ورزش های مختلفی برای تربیت عضلات صورت وجود دارد. در تمرین های یوگا حرکات مخصوصی برای حفظ جوانی صورت وجود دارد. عاشقان یوگا می گویند این حرکات ساده پوست را صاف کرده و خطوط چهره را از بین می برد. اما حقیقت این است که این حرکات علاوه بر همه این ها عضلات صورت را پر و مقاوم تر می کند. در نتیجه پوست در بهترین حالت ممکن قرار می گیرد. از سمتی انجام این حرکات به پر شدن صورت و اصطلاحا چاقی آن هم کمک می کند. حرکات «جغد» و «زرافه» در یوگا توصیه ما به شماست. انگشت اشاره و انگشت شست دستتان را به صورت یک حرف C دربیاورید و دور حدقه چشم ها قرار دهید. سعی کنید عضلات و پوست پیشانی را آرام کنید و چشم هایتان را تا آنجا که می شود باز کنید. بعد چشم ها را رها کنید که به حالت طبیعی برگردد. هر بار ده ثانیه در همین حالت بمانید. حرکت جغد را باید با آرامش کامل انجام دهید. اگر بتوانید این حرکت را با دم و بازدم و تنفس شکمی همراه کنید، بسیار بهتر است. حرکت جغد گود رفتگی چشم های شما را تا حد زیادی درمان می کند. در حرکت زرافه باید در حالی که گردن را صاف نگه داشته اید، سرتان را به عقب خم کنید. بعد سر را پایین بیاورید و حرکت را تکرار کنید. ورزش و تمرین های دیگری هم برای پر کردن صورت وجود دارد. روند چاق شدن صورت زمان زیادی لازم ندارد. از همین امروز شروع کنید. روی یک صندلی بنشینید و تمرکزتان را روی عضلات صورت شروع کنید. سعی کنید تک تک آنها را که در اختیارتان هستند حرکت دهید. بعد از آن لب هایتان را تا جایی که می توانید جمع کنید 5 ثانیه نگه دارید. بعد در همین وضعیت لبخند بزنید و خط لبخند را طولانی کنید. این تمرین ها را هر روز انجام دهید.

چاقی صورت با جوانه گندم

جوانه گندم یکی از مهم ترین منابع پروتئین های گیاهی است که حجم قابل ملاحظه ای فیبر و چربی سالم هم دارد. علاوه بر این جوانه گندم حاوی منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر هم هست. ویتامین E موجود در جوانه گندم آن را به یک ماده مغذی و ضروری برای پوست تبدیل کرده است. یکی از بهترین مواد طبیعی برای چاقی صورت همین جوانه گندم است. با این حال حواستان باشد که این جوانه های تازه کالری زیادی دارند و باعث چاق شدن همه بخش های بدن می شود. اما در کنار آن بدانید که چون جوانه گندم پروتئین بالایی دارد می تواند حجم عضلات صورت را افزایش دهد. همچنین استفاده از آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک صورت، توانایی از بین بردن چین و چروک ها را هم دارد.اگر تمایل به استفاده از این گیاه به صورت خوراکی دارید، می توانید آن را در سالاد یا همراه شیر و ماست استفاده کنید. اما اگر می خواهید فقط خاصیت چاقی صورت را از جوانه گندم وام بگیرید باید برای خودتان ماسک درست کنید. برای تهیه ماسک جوانه گندم دو قاشق غذاخوری پودر خشک جوانه گندم را با کمی ماست کم چرب مخلوط کنید و به صورت خمیر در بیاورید. بهتر است انواع طبیعی ماست را انتخاب کنید. این خمیر را به مدت 15 الی 30 دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید تا کاملا خشک شود. بعد صورت را بشویید.

چاقی صورت با ماسک خاک رُس

مردمان قدیم در هند، مصر و چین از گل رس برای زیبایی پوست و جوانسازی آن استفاده می کردند. در طب سنتی ایران هم نسخه های مختلفی برای گل رس وجود دارد که اگر از همه آنها با خبر باشید، حتما به استفاده از این خاک پر از معجزه رو می آورید. ماسک خاک رس باعث تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی و شل شدگی پوست می شود. وقتی ماهیچه های صورتتان با افتادگی خداحافظی می کنند، لاغری صورت جایش را به چاقی می دهد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم رس به همراه گلاب خالص درست می شود. اگر می خواهید این ماسک را برای خودتان استفاده کنید باید از عطاری یک بسته خاک رس مخصوص صورت تهیه کنید. دو قاشق غذا خوری از این ماسک را با با یک قاشق گلاب ترکیب کرده و یک خمیر نرم به دست بیاورید. بهتر است گلاب را کم کم اضافه کنید تا مخلوط شما شل نشود. تمام صورت را با این ماسک بپوشانید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد صورتتان را با آب خنک بشویید و از زیبایی صورت لذت ببرید.

 

 گلاب ، ماسک خاک رس ، لاغری صورت ، چاقی صورت ، عضلات صورت ، جوانه گندم ، عطاری

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام