فست فودها با بدن چه می کنند؟!
فست فودها با بدن چه می کنند؟!

فست فودها با بدن چه می کنند؟!

همه می گویند از فست فودها دوری کنید. ما کوتاه و مختصر برایتان می گوییم چرا باید از فست فودها فرار کنید.

چرا باید پدیکور کنیم؟!

چرا باید پدیکور کنیم؟!

اگر پدیکور نمی کنید یعنی صورت پایتان را نمی شویید!!!

فست فودها با بدن چه می کنند؟!

فست فودها، این غذاهای عجیب و دوست داشتنی که دل همه آدم ها را از بزرگ و کوچک می برند را همه می شناسیم. اما متاسفانه این غذاهای ویژه با تمام خوشمزگی بیش از اندازه ای که دارند، علاقه زیادی به بدن و سلامت شما ندارند. خبر خوبی نیست. می دانم که حال آدم گرفته می شود از شنیدنش ولی باید بگویم: «هیچ صلاح نیست از این غذاها استفاده کنید...».

 

فست فود ، بدن و سلامت ، ادویه ، گوارش ، پلی آکریل ، چاقی ، کلسترول

 

فست فودها عوارض زیادی برای بدن به همراه دارند و متاسفانه هیچ منطقه ای را در تن شما بدون آسیب باقی نمی گذارند. پوست، مو، خون، دستگاه گوارش، سیستم عصبی بدن و... . شاید شما هم از دسته افرادی باشید که وقتی فست فودی نوش جان می کنید، صدایتان می گیرد یا بینی تان دچار آبریزش می شود. اولین نکته ای که باید بدانید این است که ادویه های مورد استفاده در فست فودها باعث ایجاد حساسیت های بسیار شدید در بعضی افراد  و به خصوص کودکان می شود. همچنین افزودنی هایی که برای ماندگاری بیشتر در این مواد غذایی وجود دارد، می توانند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کنند. آکنه، آلرژی و راش پوستی، جوش های زیاد و کهیر از جمله مشکلات پوستی بزرگ و کوچکی است که مصرف فست فودها برای شما هدیه می آورند.

یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که مصرف فست فود به دنبال دارد، در پی سرخ شدن مواد نشاسته ای در روغن های ناسالم است. این یعنی هر هیدروکربنی که ما آن را در روغن سرخ می کنیم پلی آکریل تولید می کند. ماده ای بسیار سمی که بدن شما را تا آستانه نابودی می برد. در واقع وقتی زنجیره های نشاسته پشت سر هم قرار می گیرند ترکیبات تازه ای به وجود می آورند و باعث ایجاد بیماری های فراوان می شوند.

وقتی از روغنی که مخصوص سرخ کردن نیست، در تهیه فست فودها استفاده شود هم که دیگر ماجرا از قبل پیچیده تر خواهد شد. تا حالا آن لایه چربی عجیب و چسبناک ته ماهیتابه را دیده اید؟! همان که دیر شسته می شود و موقع ظرف شستن اعصابتان را خرد می کند! حالا فکر کنید همان چربی در دیواره های رگ های خونی شما چسبیده می شود و هیچ کسی هم نیست که برای از بین بردنش کف رگ ها را اسکاچ بکشد! بنابراین وقتی کار به اینجا می رسد باید بدانید چاقی و بالا رفتن فشار خون، عوارض کمتری هستند به نسبت نزدیک شدن به خطر سکته قلبی و بالا رفتن پیاپی کلسترول در خون. از طرفی چون ترکیب چربی، شکر و نمک طعم بسیار ویژه ای را برای فست فودها می سازد و در اغلب آنها از این ترکیب استفاده شده است، احتباس آب در بدن هم در کمین شماست. چون سدیم بالا رفته در بدنتان دارد تمام تن را به بازی می گیرد. به همین دلیل است که پس از مصرف فست فودها احساس ورم یا نفخ معده می کنید و مدام آب می نوشید و عطش دارید. غذاهای سرشار از سدیم، برای افرادی با فشار خون بالا خطرناک هستند. چون سدیم، قند خون را هم بالا برده و تمام تنتان را دچارتنش می کند. جدا از اینها آنچه ما می خوریم پوستمان را می سازد. بنابراین اگر شما خودتان را به مواد غذایی سالم عادت دهید، پوست سالم تری خواهید داشت.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام