شیر پاک کن را جا گذاشتم...!
شیر پاک کن را جا گذاشتم...!

شیر پاک کن را جا گذاشتم...!

پاک کننده های طبیعی پوست را بشناسید. انتخاب شما کدام است؟ گلاب، لیموترش، خیار، روغن نارگیل یا سرکه سیب؟!

پاکسازی پوست چیست؟!

پاکسازی پوست چیست؟!

همه به شما می گویند برای داشتن پوستی صاف و سالم باید به طور دوره ای پوست را پاکسازی کنید، اما هیچ کس گفته است چرا؟!

شیر پاک کن را جا گذاشتم...!

با هزار ذوق و شوق سفر کرده اید به روستایی رسیده اید که از مدت ها قبل با همسرتان برنامه اش را چیده بودید. خوشحالید و دارید لذت هوای تازه را مزه مزه می کنید که گوشتان زنگ می زند: « شیر پاک کن رو جا گذاشتم!» همین‌جور پای ساک و وسایلتان ایستاده اید و با استرس دنبال شیر پاک‌کن می‌گردید؟! صبر کنید... گوش کنید... در چنین موقعیت هایی مواد طبیعی نجاتتان می دهند:

 

شیر پاک کن ، خیار ، روغن نارگیل ، پوست صورت ، گلاب ، سرکه سیب ، شفاف کننده ، لیموترش

 

اشک گل سرخ یعنی گلاب

گلاب که می توان آن را یکی از معجزات طبیعت دانست، فواید زیادی برای درمان بسیاری از دردها و بیماری ها دارد. این عصاره گل بهاری صورتی رنگ (گل سرخ)، بیشتر از هر چیزی در دنیا به پوست شما اهمیت می دهد. یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، حفاظت از پوست است. به همین خاطر در گران ترین محصولات آرایشی هم پیدا می شود. تا امروز کمترین میزان ممکن حساسیت به این ماده سحرآمیز گزارش نشده است. پاک کردن پوست با گلاب هم به همه انواع پوست ها پیشنهاد می شود. می توانید همیشه پس از هر بار حمام (که منافذ پوست باز هستند)، با یک پنبه به پوستتان گلاب رسانی کنید و تاثیرش را پس از تنها یک هفته مشاهده کنید. از سمتی یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی برای از بین بردن چربی مواد آرایشی از روی صورت و جایگزین مناسبی برای شیر پاک کن است.

ترش و سبز مثل لیموترش

یکی از بهترین میوه های طبیعی برای پوست لیموترش است که هم خوراکی های شما را خوش طعم می کند و هم به سلامتتان اهمیت می دهد. آب لیموترش یک شفاف کننده طبیعی برای پوست صورت است. شاید از قدیمی ها شنیده باشید که همیشه به پوست صورتشان لیمو می زدند. حالت اسیدی این میوه برای درمان لک های پوست بسیار موثر است. تازه آکنه و جوش های صورت را هم از بین می برد. بنابراین اگر پوست چربی دارید، لیموترش می تواند دوست خوب صورتتان باشد و با خواص آنتی بیوتیکی مانع حضور باکتری ها روی صورتتان شود. اما هنوز تمام نشده با افزایش سن کم کم چروک های ریزی در پوست شما شکل می گیرند. برای درمان این خطوط هم می توانید دست به دامن لیمو شوید. اگر می خواهید از این ماده به عنوان شیرپاک کن استفاده کنید، ابتدا صورتتان را بشویید، سپس با پنبه تمام صورت را به آب لیمو آغشته کنید. بیست دقیقه منتظر بمانید و در آخر صورتتان را با آب خنک بشویید.

میوه خوش عطر مثل خیار

در فیلم های هالیوودی همیشه زنانی که زیاد از حد به خود اهمیت می دهند، روی چشمشان یک حلقه خیار می گذارند. باور کنید یا نه خیار به طور شگفت انگیزی پف چشم را از بین می‌برد. همچنین تسکین دهنده پوست و ضدپیری است. خیار با آن عطر اعجاب آورش سرشار از آنتی اکسیدان و رطوبت است. در کنار اینها آب این میوه یک تونر ملایم و نرم کننده اما بسیار موثر است. مخلوط آب خیار با سرکه می تواند به تمیز کردن منافذ باز پوست شما کمک کند. بنابراین از این میوه فوق العاده هم می توانید برای پاک کردن آرایش های باقی مانده روی پوست استفاده کنید.

استوایی و گرم مثل روغن نارگیل

اگر از یک پزشک درباره خواص درمانی روغن نارگیل سوال کنید، احتمالا برایتان توضیح می دهد که در بسیاری از مواد مناسب برای پوست و مو از این روغن استفاده شده است. این روغن که می تواند هر گونه آلودگی را از روی صورتتان پاک کند، خواص ضد میکروبی زیادی هم دارد و از طریق منافذ پوست صورت به لایه های مختلف آن نفوذ می کند. در نتیجه پس از یک دوره استفاده مداوم پوست شما شفاف تر خواهد شد. برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک شیر پاک کن خانگی می توانید کمی از آن را به آرامی روی صورتتان مالیده و ماساژ دهید.

طبیعی ترین اسید دنیا یعنی سرکه سیب

سرکه سیب را هم می توانید به عنوان یک شیر پاک کن خانگی برای پوست صورتتان استفاده کنید. سرکه سیب سطح پی.اچ پوست شما را تنظیم می کند و در نتیجه رطوبت کافی برای پوستتان ایجاد می کند. همچنین با پاک کردن عمق منافذ، به شما کمک می کند با چهره شفاف تری داشته باشید. برای پاکسازی پوست با سرکه سیب آن را به طور مساوی با آب مخلوط کنید و با کمی پنبه پوست را کاملا ماساژ دهید.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام