بهار با پوست شما چه می کند؟!
بهار با پوست شما چه می کند؟!

بهار با پوست شما چه می کند؟!

فصل بهار از راه رسیده است و این یعنی شروع حساسیت های مختلف بهاری برای عده زیادی از ما! این مطلب به شما کمک می کند با حساسیت فصل بهار راحت تر کنار بیایید.

جشن عروسی شما با کلون رویایی تر می شود

جشن عروسی شما با کلون رویایی تر می شود

با خدمات آرایشگاه اینترنتی کلون برای مراسم جشن عروسی تان بیشتر و بیشتر آشنا شوید.

بهار با پوست شما چه می کند؟!

فصل بهار از راه رسیده است و به اردیبهشت رسیده ایم. اردیبهشت با تمام زیبایی هایش فصل حساسیت ها هم هست. هرچند گاهی سرماخوردگی هایی هم در این فصل ممکن است سراغ شما را بگیرد، اما اردیبهشت معمولا فصل شروع حساسیت بهاری است. بروز حساسیت بهاری در هر کدام از ما نمودی دارد. حساسیت یکی از ما با آبریزش بینی شروع می شود، آن یکی با خارش پوست، یکی دیگر با عطسه، کسی با گلو درد و ... . در این میان آنها که بدن نسبتا حساس تری دارند، بیشتر در معرض آلرژی ها قرار می گیرند. حالا مساله اصلا اینها نیست، حرف امروز درباره چگونه کنار آمدن با حساسیت بهار است.

 

 مرطوب کننده ، کرم مرطوب کننده ، حساسیت بهار ، حساسیت فصلی ، فصل بهار

 

یکی از مهم ترین و آزاردهنده ترین تظاهرات بالینی آلرژی فصلی، مشکلات پوستی است. البته قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که مشکل پوستی شما عامل حساسیتی دارد. خشکی و ترک خوردگی پوست، انواع اگزما، خارش، ظهور دانه های ریز ریز، کهیر و ... از مهم ترین علائم حساسیت فصلی هستند. اصلا هیچ وقت فکر کرده اید ما چرا دچار این نوع حساسیت می شویم؟! محرک های بی شماری در هوای بهاری وجود دارد که شما را به این روز می اندازد؛ اما یک نکته را هم فراموش نکنید! حتما باید زمینه ژنتیکی آلرژی در یک فرد وجود داشته باشد تا بهار بتواند او را از پای در بیاورد. یعنی اگر شما اولین بار است که دچار حساسیت فصلی شده اید، حتما قبلا به چیزهای دیگری هم حساسیت نشان داده اید. گرچه ممکن است شما بعد از سی سالگی برای اولین بار حساسیت را تجربه کنید که اتفاق نادری محسوب می شود، اما معمولا حساسیت ها در کودکی خودشان را نشان می دهند.

رشد گل و گیاه و گرده افشانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد. تماس با گل و گیاه یا حتی بوی آنها ممکن است شما را برای ابتلا به اگزما بیشتر گرفتار کند. خوراکی های بهاری هم در نوع خودشان ممکن است احتمال ابتلای حساسیت را در شما بالا ببرند. مثلا توت فرنگی یا چاقاله بادام خودشان از محرک های اساسی برای حساسیت پوستی محسوب می شوند. از سمت دیگر بهار فصل تخم ریزی  زاد و ولد حشرات هم هست. بنابراین ممکن است شما در اثر نیش حشرات(پشه، زنبور، ساس و...) هم به حساسیت هایی دچار شوید. در بهار شدت نور خورشید هم بیشتر می شود. از طرفی روزها بلندتر می شوند و ترکیب نوری که به زمین می رسد متفاوت از زمستان یا پاییز می شود. این یعنی میزان UVB که به زمین می رسد، بسیار بیشتر است و ممکن است پوست را تحت تاثیر قرار بدهد.

 چه کنیم که حساسیت فصلی حالمان را نگیرد

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام