اینماد چه طور برای شما امنیت می آورد؟!
اینماد چه طور برای شما امنیت می آورد؟!

اینماد چه طور برای شما امنیت می آورد؟!

چرا در خرید اینترنتی بهتر است به جای پرداخت در منزل، کارت به کارت و... گزینه «پرداخت آنلاین» را انتخاب کنیم؟! این مطلب را بخوانید.

انتخاب بهترین مارک لاک ناخن

انتخاب بهترین مارک لاک ناخن

ناخن یکی از اعضای بدن است که در زیبایی خانم‌ها تاثیر به سزایی دارد. داشتن ناخن‌های زیبا در بالابردن اعتماد به نفس خانم‌ها بسیار موثر است. پیدا کردن برند لاکی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛

کلون پرداخت اینترنتی را برای شما ایمن می کند؛

اینماد چه طور برای شما امنیت می آورد؟!

 

این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که لااقل یک بار خرید اینترنتی نکرده باشد. یعنی هر کدام از ما به تناسب جایگاه و ملزوماتمان گاهی نیازمند کالا یا خدماتی هستیم که به صورت اینترنتی آنها را سفارش می دهیم. البته در این میان هستند کسانی (از جمله خود من) که تا آنجا که بتوانند فقط از خدمات اینترنتی استفاده می کنند. برای همین است که امروز قصد دارم از ایمنی خرید اینترنتی برای شما بنویسم.

 

پرداخت اینترنتی، اینماد ، پرداخت آنلاین ، آرایشگاه ، آرایشگاه اینترنتی ، آرایشگاه اینترنتی کلون ، کلون ، امنیت

 

حوالی خرداد ماه سال گذشته رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای اینترنتی اعلام کرد: «هم اکنون ۳۲ هزار کسب‌ و کار شناسایی شده اینترنتی در کشور در حال فعالیت هستند که این تعداد هویتشان مشخص شده و 18 هزار کسب‌ و کار دیگر در مرحله تأیید هویت قرار گرفته اند.». واقعیت این است که فعالیت کسب و کار‌ها در فضای مجازی (درست مانند فضای فیزیکی) نیازمند نظم، قانونمندی و نظارت است. یکی از طرح‌های موفق کشور در سال‌های گذشته طرح ساماندهی کسب‌ و کارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و به خصوص پروژه نماد اعتماد الكترونیكی بوده است. هدف از اجرای طرح اینماد، ‌سازی و رسمیت بخشی به فعالیت کسب ‌و کار‌های اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی، اجتماعی، فرهنگی‌ و اقتصادی است. اما چه قدر از اینماد می دانید؟!

چرا پرداخت اینترنتی برای مشتری امنیت می آورد؟!

یکی از مهم ترین مسائلی که شما باید هنگام خرید اینترنتی بدانید این است که پرداخت اینترنتی خرید شما را ایمن می کند. این یعنی وقتی شما به صفحه یک وبسایت وارد می شوید، احتمالا در قسمت پایین صفحه (فوتر) مجوزهای صادر شده برای آن سامانه را مشاهده می کنید. یکی از مهم ترین این مجوزها «اینماد» است (به وبسایت آرایشگاه کلون مراجعه کرده و انتهای صفحه را مشاهده کنید).. اینماد یا نماد اعتماد الكترونیكی مجوزی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به شما کمک می کند از پرداخت آنلاین در درگاه اینترنتی یک وبسایت خیال راحتی داشته باشید. حالا سوال اساسی این است که اگر در فوتر یک وبسایت نشان اینماد را ببینیم کار ما تمام شده است و با خیال راحت می توانیم پرداخت ایمنی داشته باشیم؟! جواب این سوال یک کلمه است: «نه».

اگر روی نشان اینماد کلیک کنید، یک صفحه برای شما باز می شود که حاوی مشخصات کامل وبسایت مورد نظر شماست. مثلا در وبسایت کلون نشانی وبسایت، تاریخ اعتبارِ مجوز، صاحب امتیاز، نشانی و ... دیده می شود. از این مهم تر یک نشانی اینترنتی است که به شما کمک می کند برای خیال جمعی روی آن کلیک کنید و وبسایت آرایشگاه اینترنتی کلون را در  فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الكترونیكی ببینید. وقتی همه این ها را کنترل کردید می توانید خیال جمع باشید که پرداخت اینترنتی شما ایمن است. اینجا دوباره به سوال اولمان برمی گردیم: حالا اصلا چرا پرداخت اینترنتی برای شما به عنوان مشتری امنیت می آورد؟!

زمانی که شما یک فاکتور صادر شده در فضای اینترنت را پرداخت می کنید، فاکتور شما نهایی می شود. در عین حال اینماد این اطمینان را به شما می دهد که اطلاعات بانکی و شخصی شما بین شما و بانک محفوظ بماند. بنابراین در صورتی که هر مشکلی برای شما پیش بیاید و نیازمند شکایت به اینماد باشید، می توانید از نمونه فاکتور نهایی شده خود برای درج شکایت استفاده کنید. اما اگر فاکتور پرداخت نشده باشد امکان شکایت برای شما از بین می رود یا در بسیاری از موارد به نتیجه نمی رسد. در واقع فاکتور پرداخت شده شما توسط اینمادراهکاری برای نظارت بر کسب‌ و کارهای آنلاین محسوب می شود که امکان خرید با آسودگی خاطر، امکان پیگیری شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی تا حصول نتیجه مطلوب، نظارت بر فعالیت کسب‌ و کارها، رسیدگی به تخلفات اعلام شده و ... را فراهم می کند. این را هم بدانید که طبق ماده 33 و 34 قانون تجارت الکترونیک (بخشِ حقوق مصرف کنندگان) به محض استفاده مشتری از حقِ انصراف، تامین کننده مکلف است بدون مطالبه هیچ گونه وجهی عین مبلغ دریافتی را در اسرع وقت به مصرف کننده مسترد کند.

برای پرداخت اینترنتی به نکات زیر توجه کنید:

 

پسندیدم 2

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام