معرفی یک کتاب در حوزه زنان
معرفی یک کتاب در حوزه زنان

معرفی یک کتاب در حوزه زنان

کتاب هایی وجود دارد که همه زن ها باید بخوانند؛ «جنس اول» کتابی است که کلون خوانش آن را به زنان و مردان توصیه می کند.

تجربه از شما تصمیم گیرنده می سازد

تجربه از شما تصمیم گیرنده می سازد

آشنایی با کتاب جنس اول

کتاب « جنس اول» نوشته هلن فیشر و با ترجمه خوانای نغمه صفاریان‌پور، اولین بار در سال ۱۳۹۵ توسط نشر نو منتشر شده است. این کتاب 428 صفحه ای آن طور که در روی جلد هم به آن اشاره شده است، اثری فلسفی درباره توانایی های زنان برای دگرگونی جهان امروز است. این کتاب در یازده فصل تالیف شده است: شیوه تفکر شبکه ای، دیدگاه زنان و مردان نسبت به قدرت، مهارت های کلامی زنان، توانایی خواندن فکر، جانشینان بقراط شیوه زنان در رهبری، فردا متعلق به زنان است، مدنیت جنسی دلباختگی ازدواج های هم تراز، جامعه ای استوار بر تشریک مساعی زنان و مردان.

 

 کتاب ، حوزه زنان ، هلن فیشر ، زنان و مردان ، محقق ، استعداد ، جنس اول

 

هلن فیشر، محقق و مردم شناس مطرح آمریکایی است که تالیف های متعددی در زمینه انسان شناسی داشته است. او آینده جهان را متعلق به زنان می داند و در این کتاب همین ادعای خود را به خوبی شرح می دهد. فیشر با تحقیقات نوین، خلاق و مبتکرانه اش در این کتاب به مخاطب نشان می دهد که چگونه استعدادهای ذاتی زنان، در قرن بیست و یکم، دنیای امروزمان را تغییر می‌دهد؟! این کتاب در واقع پاسخی به پرسش های مهمی در زمینه زنان است: «چه طور زنان به رهبرانی مطلوب و شکل دهندگانی موثر در کسب و کار تبدیل شدند؟! چه طور ساختار ذهن زن (در حالی که شیوه تفکر ذهن مردانه، گام به گام و همراه با تمرکز کامل حواس و تفکیک سازی موضوعات است...)، آنان را توانمند می کند که شیوه تفکر شبکه ای یا ترکیبی را پیش بگیرند؟!».

 جنس اول کتابی برای روشنگری دیدگاه همه انسان ها (جدا از جنسیت) نسبت به فردیت، خانواده، جهان اطراف است و در ترجمه به زبان های دیگر با عنوان فرعی «توانایی‌های زنان برای دگرگونی جهان» راهی بازار شده است. پرسش بنیادینی که سیمون دوبوآر در کتاب «جنس دوم» مطرح کرد را به خاطر می آورید؟! «زن چیست؟!». دوبوآر معتقد بود زن چیزی نیست جز نتیجه و محصول نیروهای اجتماعی و اقتصادی. به عقیده او، زن از شکم مادر متولد نمی شود، بلکه تحت شرایط اجتماعی و اقتصادی به زن بدل می شود. فیشر اما در «جنس اول» با نگاهی ظریف و مردم شناس آینده را متعلق به زنان می داند. او با تحقیقات خود در زمینه کسب و کارهای متفاوت دلایل رهبری موثر زنان را برای مخاطب تشریح می کند.  در واقع او با نگاهی به دوره های تاریخی و ذکر داستان به یک سوال مهم جهانی پاسخ می دهد: «چگونه استعدادهای ویژه زنان، قابلیت های کلامی، مردم داری، ادراک قوی، مهارت های شفا بخشی و توانایی های بی نظیر آنها جهان را به سوی موفقیت در دنیای امروز پزشکی، آموزشی، ارتباطات، حقوق، بشردوستی و کشورداری سوق داده است.

در قسمتی از کتاب «جنس اول» می‌خوانیم:

در سایر کشورهای جهان نیز زنان با روندی روزافزون در حال پیوستن به صنعت ارتباطات هستند. در تحقیقی که در سال ۱۹۹۵، سازمان ملل روی چهل کشور به عمل آورد، بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان علوم ارتباطات را زنان تشکیل می دادند. بر اساس این تحقیق در اروپای شرقی و امریکای لاتین تقریبا ۴۵ درصد از گویندگان تلویزیون زن بودند. در کشورهای آلمان، زلاندنو، استرالیا، سوئد، مالزی، افریقا و امریکای لاتین ۳۵ تا ۴۰ درصد از تهیه کنندگان تلویزیونی را زنان تشکیل می دادند و این رقم در هندوستان تقریبا به ۳۰ درصد می رسید. حتی در ژاپن که تنها ۱۰ درصد پست های مدیریتی و تخصصی به زنان تعلق دارد، تقریبا ۱۹ درصد از گویندگان تلویزیون زن هستند. دورنمای موقعیت زنان در رسانه های رادیو و تلویزیون بسیار روشن به نظر می‌رسد. بنا به دلایلی که در فصل دوم بحث شد، زنان هنوز نتوانسته اند در عرصه شرکت‌ های تجاری، پست‌ های مدیریتی رده بالایی را احراز کنند. اما در گردهمایی‌ هایی که طی آنها تهیه‌ کنندگان تصمیم می گیرند چه برنامه هایی را تولید کنند، نقش فعال و کلیدی بر عهده دارند.....».

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام