جی کی رولینگ، نویسنده زن تاثیرگذار
جی کی رولینگ، نویسنده زن تاثیرگذار

جی کی رولینگ، نویسنده زن تاثیرگذار

از زندگی پر از تلاطم جی کی رولینگ تا رسیدن به زن آرمانی دنیای خودش...

مسابقه دوم کلون برگزار می شود

مسابقه دوم کلون برگزار می شود

خبر... خبر خوب... کلون قرار است یک مسابقه برگزار کند... عجله کنید که برنده شدن خیلی هم از شما دور نیست.

جی کی رولینگ، نویسنده زن تاثیرگذار

جوآن جو رولینگ بریتانیایی، معروف به جی.کی.رولینگ (یا رابرت گالبریث) در ۱۹۶۵ به دنیا آمد. او شاید یکی از مشهورترین نویسندگان زن تاریخ معاصر جهان باشد که شهرت خود را از نوشتن مجموعه داستان‌های هری پاتر به دست آورده است.

 

کتاب ، شهرت ، جی کی رولینگ ، هری پاتر ، روزنامه ، جادوگر ، جوآن رولینگ

 

جوآن کودکی شاد بود که دوست داشت به جای رولینگ او را پاتر صدا بزنند. رویای نویسندگی هم از همان کودکی در جانِ جوآن وجود داشت. گاهی می نوشت، اما انگار موفق نمی شد داستان خوبی ارائه بدهد. در شش سالگی داستان «خرگوشی به نام خرگوش» را نوشت و وقتی مادرش از داستان او تعریف کرد، جوآن کوچک خواست آن را چاپ کند. بعدها دوستانش او را برای این داستان نویسی بسیار تشویق می کردند. پس از دوران مدرسه دانشگاه آکسفورد جوآن را نپذیرفت و او موفق شد در دانشگاه اِکستر زبان و ادبیان فرانسوی بخواند. کمی بعد رولینگ جَوان با روزنامه نگاری پرتغالی به نام ژورگه آرانتس ازدواج کرد و یک سال بعد دخترش (جسیکا) به زندگی آنها اضافه شد. هرچند این ازدواج زمان طولانی دوام نداشت اما رولینگ از داشتن یک دختر کوچک بسیار لذت می برد. بعدها زمانی که جسیکا هفت ساله شده بود، رولینگ از بی شغلی عذاب می کشید. او زندگی خود را وقف نوشتن کرد. هر روز بیش از روز قبل...

سال 1990 در یک سفر طولانی با قطار ایده خلق داستان با قهرمانی یک پسربچه به ذهن او رسید. پسربچه ای که خودش نمی دانست جادوگر است! قطار چهار ساعت تاخیر داشت و رولینگ خودکار هم همراه نداشت. «خجالت می کشیدم از کسی قرض بگیرم؛ اما به محض این که به مقصد رسیدم و وارد آپارتمان شدم، شروع به نوشتن کردم». با این حال پس از این زمان ویرایش داستان هم بیش از یک سال زمان برد. آن وقت بود که دوازده ناشر مختلف با چاپ کتاب او مخالفت کردند و آن را بی فایده خواندند. در نهایت انتشارات «بلومزبری» کتاب رولینگ را منتشر کرد: «هری پاتر و سنگ جادو». باور کنید یا نه نخستین جلد از مجموعه هری پاتر 120 میلیون نسخه در جهان فروش رفت. رولینگ اولین کتاب هایش را به نام «جوآن رولینگ» امضا می کرد با این حال مدیر انتشارات بلومزبری از او خواست یک نام مستعار برای خودش انتخاب کند. چون فکر می کرد نوجوانان (به خصوص پسرها) از کتاب هایی که نویسنده آن زن هستند، استقبال نمی کنند! به همین دلیل از آن به بعد روی کتاب های هری پاتر نام «جی.کی.رولینگ» نوشته شد و به همین شکل باقی ماند. رولینگ در این باره گفته است: « روز اول از شنیدن این که یک نویسنده زن نمی تواند برای مخاطب جذاب باشد، شوکه شدم. با این حال همان وقت تصمیمم را گرفتم. با خودم قرار گذاشتم که روزی همه مردم دنیا از اینکه یک زن نویسنده داستان های هری پاتر است لذت ببرند...... فکر می کنم در این زمینه موفق هم بوده ام. تیتر خبرهای مربوط به من را دیده اید؟! زن موفق... زنان نویسنده ثروتمند... بهترین نویسنده زن معاصر آمریکا.... در همه اینها تاکید بر زنانگی من است و همین پاسخی کافی ست.»

در 1996 وقتی اولین سری کتاب های هری پاتر به بازار رفت، یک انتشارات آمریکایی حق چاپ را از رولینگ به ارزش 100 هزار یورو خریداری کرد. در 1998 این کتاب به یک فیلم تبدیل شد و طبق درخواست رولینگ تمام بازیگران، از میان بریتانیایی ها انتخاب شدند. هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و شاهزاده دورگه و هری پاتر و یادگاران مرگ از دیگر کتاب های مجموعه هری پاتر هستند که توسط رولینگ نوشته شده اند  و همگی به سرعت به شمارگان بیشتر و چاپ های متعدد رسیده است. آخرین کتاب مجموعه هری پاتر در سال 2006 نوشته شد. بعد از این کتاب، رولینگ داستان های کوتاهی منتشر می کند و در حال تدوین یک فرهنگنامه از اصطلاحات مدرسه هاروارد است.

حقایقی درباره جی.کی رولینگ:

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام