همه چیز درباره ماساژ سوئدی
همه چیز درباره ماساژ سوئدی

همه چیز درباره ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع ماساژ ریلکسی یا آرامش بخشی است که در پنج مرحله اصلی انجام می شود. ماساژ سوئدی یک روش درمانی مفید برای سلامت ماهیچه هاست.

درباره رژگونه چه می دانید؟!

درباره رژگونه چه می دانید؟!

اگر می خواهید بدانید که کدام رژگونه برای کدام رنگ پوست مناسب است، برس مخصوص رژگونه کدام است یا اینکه کجای صورت را باید رژگونه کشید، این مطلب را بخوانید.

همه چیز درباره ماساژ سوئدی

ماساژ یکی از لذت بخش ترین فعالیت های دنیاست. کمتر کسی را می شود پیدا کرد که با پیشنهاد ماساژ قلقلک نشود. حتما شما هم میان دوستانتان کسانی را سراغ دارید که حتی به یک ماساژ ساده از شما راضی می شوند! با این حال علم ماساژ بسیار پیشرفته تر از این حرف هاست. در میان انواع ماساژ، ماساژ ریلکسی طرفداران خاص خودش را دارد. یکی از اتواع این ماساژ هم نوع سوئدی آن است که بر اساس آناتومی و فیزیولوژی بدن، توسط هنریک لینگ (یک فیزیولوژیست سوئدی) ابداع شد.

 

 ماساژ ، ماساژ ریلکسی ، ماساژ سوئدی ، آرایشگاه اینترنتی ، آرایشگاه اینترنتی کلون ، سوئد ، ماهیچه ، عضله

 

به طور کلی ماساژ سوئی شامل مالش های طولانی مدت با فشار زیاد، ضربه زدن و تکان دادن عضلات است. در حالت کلی ماساژ سوئدی به افزایش سطح اکسیژن در خون و در نتیجه بهبود گردش خون کمک زیادی می کند. برای همین است که شما بعد از دریافت یک ماساژ سوئدی بسیار سرحال تر از قبل می شوید. یک تحقیق علمی توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین نشان داده است که وقتی یک انسان حدود چهل و پنج دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می کند، سطح هورمون استرس و کورتیزول در بدن او به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. از این جهت است که این ماساژ را معجزه ای در درمان استرس می دانند. از طرفی چون ماساژ سوئدی توسط فشار دست های ماسور انجام می شود و با تحریک لنفوسیت ها وضعیت خونرسانی را در سطح بدن بهتر می کند، باعث از بین رفتن تنش و گرفتگی های عضلات بدن هم می شود.

 

 

مراحل ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی در پنج مرحله انجام می شود: افلوراژ، فشار، ضربه، لرزش و اصطکاک. در مرحله افلوراژ ماسور با مالش های طولانی مدت توسط کف هر دو دست بدن را گرم و آماده می کند. در این مرحله یک ماسور حرفه ای متوجه نقاط پرتنش بدن شما می شود تا در مراحل بعدی روی آنها فعالیت مناسبی انجام دهد. در مرحله فشار ماسور شما عضلات را با فشارهای مشخص و در نقاط مشخص نرم کرده و به افزایش گردش خون در عضلات کمک می کند. پس از آن نوبت مرحله ضربه می رسد. ضربات با قسمت بغل و کف دست و همچنین انگشتان به رفع تنش از ماهیچه های بدن کمک کرده و آنها را از خستگی نجات می دهد. در مرحله لرزش (که می تواند به کمک دست یا دستگاه ماساژور انجام شود) عضلاتی که تغییر حالت داده اند و از حالت سنگی به پنبه تغییر کرده اند، شروع به آرام شدن می کنند. مرحله آخر نیز با فشار اندک، سرعت زیاد و به صورت حرکات دایره ای برای آزاد شدن گره های عضلات انجام می شود.

 

 

فواید ماساژ سوئدی

گرچه اولین چیزی که کلمه ماساژ به ذهن انسان می آورد، لذت است، اما ماساژ قبل از هر چیز یک روش درمانی است. ماساژ سوئدی باعث ایجاد آرامش در سیستم عصبی بدن شده و اضطراب و تنش بدن را کاهش می دهد. این ماساژ با افزایش جریان خون (غنی از اکسیژن) انرژی بدن را افزایش می دهد و شما را به فردی سرحال تر تبدیل می کند.  علاوه بر اینها ماساژ سوئدی با تحریک سیستم لنفاوی (که مواد زائد بدن را حمل می‌کند)باعث بهبود وضعیت خونی شما می شود. بهترین نکته ای که یک ماساژ سوئدی برای شما به دنبال دارد، آرامش عمومی در تمام بدن و روان است. یک جلسه یک ساعته از این نوع ماساژ اگر اصولی انجام شود، تمام عضلات اصلی بدن را درگیر می کند. جلسات مرتب این ماساژ درمانی برای از بین بردن دردهای مزمن در مفاصل، آسیب های ورزشی یا آرتروز مفید است.

بهبود وضعیت استرس یکی دیگر از الطاف ماساژ سوئدی است. کاهش ضربان قلب، کاهش میزان انسولین و کاهش کلسترول همگی در از بین رفتن استرس موثر هستند. ماساژ ریکلسی گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون را تنظیم می کند. بنابراین پس از ماساژ بدن عملکرد بهتری دارد. کشیدگی و مالش ماهیچه ها اسید لاکتیک را از آنها دور می کند. کاهش فشار خون ناشی از ماساژ سوئدی هم می تواند خطر ابتلا به اضطراب، افسردگی و را کم کند. البته اگر به بیماری افسردگی هم مبتلا باشید ماساژ سوئدی یک طب مکمل در درمان شما محسوب می شود. از طرفی استرس می‌تواند باعث درد عضلانی شود و ماساژ با نرم کردن عضلات درد را کاهش می دهد. هرچه درد کمتری تجربه کنید، استرس راحت تر از بدنتان دور می شود. در کنار همه اینها ماساژ سوئدی می تواند در کاهش میزان جوش و آکنه های سطح بدن نیز مفید باشد.

برای دریافت ماساژ سوئدی از آرایشگاه اینترنتی کلون در صفحه اصلی وبسایت یا اپلیکیشن کلون به بخش ماساژ رفته و ماساژ ریلکسی را انتخاب کنید. 

 

پسندیدم 9

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

ماساژ باشه تو خونه ام باشه واقعا چی ازین بهتر😂😂😍😍

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

مطالبتون خيلي متنوعه ممنونم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

واقعا از ماساژ سويدي لذت بردم بسيار عالي ممنون ارايشكاه اينترنتي كلون

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

مطلب جالبی بود. متشکرم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

آرایشگاه اینترنتی کلون ماساژورهای شما مثل آرایشگرانتون بسیار حرفه ای هستند بشما تبریک عرض میکنم استفادهکردم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

ماساژ تایلندی چی؟

مدیریت وب سایت پسندیدم 1

سلام دوست عزیز، برای ماساسژ تایلندی مطلب جداگانه ای ننوشتیم اما توجه شما را به مطلب زیر جلب می کنم.

مدیریت وب سایت پسندیدم 1

https://koloun.com/beauty_services/massage/sport

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

ازمطالب خوبتون ممنونم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

چی بهتراز این که ماساژ درمنزل خودت باشه

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ماسور هاي كلون تخت هم دارن؟

مدیریت وب سایت پسندیدم 0

بله، سفارش ماساژ در کلون به انتخاب شما همراه با تخت یا بدون تخت انجام میشه.

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

بسیار عالی بود با آرزوی موفقیت روز افزون در تمامی مراحل مختلف کار و زندگی

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی هم خوب

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

حس بعد از ماساژ خیلی عالی هست

منو خانه وارد شوید ثبت نام