درباره وکس بیشتر و بیشتر بدانید
درباره وکس بیشتر و بیشتر بدانید

درباره وکس بیشتر و بیشتر بدانید

پاکسازی صورت و بدن از موهای زائد روش های متفاوتی دارد که وکس یکی از آنهاست.

آرایش مناسب برای عکاسی

آرایش مناسب برای عکاسی

قصد دارید به آتلیه عکاسی بروید و گیج شده اید که چه طور آریش کنید! این مشکل شما تنها نیست. قدم به قدم با ما همراه شوید تا عکس بهتری رقم بزنید.

درباره وکس بیشتر و بیشتر بدانید

 

وکس صورت و بدن یکی از روش های مرسوم برداشتن موهای زائد است. درست نمی دانم شما وکس را تجربه کرده اید یا نه. اما چه آنها که از طرفداران وکس هستند، چه آنها که هنوز امتحانش نکرده اند، همیشه سوال های زیادی درباره این کار دارند. این مطلب به تمام پرسش های ذهن شما درباره وکس جواب می دهد.

آیا وکس مفید است؟!

وکس صورت و بدن فرآیندی است که وقتی به درستی انجام شود، می تواند برای هفته ها پوست شما را نرم و بی مو کند. با اینحال چون در اثر وکس روزنه های پوستی باز می شوند، راه برای بروز عفونت هم باز می شود. اما این به معنی مضر بودن وکس نیست. شما می توانید با رعایت نکات مربوط به وکس سالم و بهداشتی، با خیال راحت از این موزدایی لذت ببرید. مهم ترین نکته در این زمینه این است که اگر عمل وکس اصولی و درست انجام شود، وکس به دلیل لایه برداری سطحی و لطافتی که در پوست ایجاد می کند بسیار مفید است.

 

وکس ، وکس صورت ، وکس سالم ، افتادگی پوست ، موهای زائد ، جوش و آکنه ، لایه برداری

 

آیا وکس مضر است؟!

بسیاری از افراد شما را از وکس صورت می ترسانند. آنها معتقدند که کشیده شدن پوست در هنگام وکس باعث شل شدن و افتادگی پوست شما می شود و برای همین است که باید بدن یا صورتتان را به روش دیگری تمیز کنید. هرچند کشیده شدن پوست برای مدت طولانی ممکن است به آن آسیب وارد کند، اما به نظر می رسد که وقتی وکس می کنید، این کشیدگی برای صورت شما آن قدر زیاد نیست که نگران باشید. با این حال اگر می ترسید، می توانید از آرایشگرتان بخواهید که وکس را در تکه های کوچک تری روی صورت شما بکشد و بردارد که کشیدگی پوست را به حداقل برسانید.

 

 

اگر وکس کنم جوش می زنم؟!

قرمزی روی پوست و جوش زدن ممکن است در هر روشی از برداشتن موهای زائد روی پوست شما به وجود بیاید. بنابراین اگر شما از جمله کسانی هستید که قبلا با تجربه بند انداختن جوش می زدید، ممکن است در اثر استفاده از وکس هم همین حالت را داشته باشید. اما دنیا که به آخر نرسیده! هر چیزی چاره خودش را دارد. برای این که از جوش در امان بمانید باید بهداشت هنگام وکس را رعایت کنید. در ضمن بهتر است پس از انجام وکس صورت تا 12 ساعت از منزل خارج نشوید و خودتان را در برابر آلودگی های محیطی قرار ندهید.

اصول بهداشتی برای وکس کدام اند؟!

اگر مثل همیشه کار را به کاردان بسپارید، بیشتر مشکل شما حل می شود. یک آرایشگر با سابقه درست می داند که برای جنس پوست شما از چه مدل وکسی و با چه میزان گرمایی استفاده کند. در هر حال وکس مورد استفاده برای صورت نباید زیاد داغ یا زیاد سرد باشد. شما باید قبل از انجام وکس صورتتان را کامل بشویید و هیچ ماده آرایشی روی پوست نداشته باشید. بعد از یک ساعت که پوستتان کاملا خشک شد برای وکس اقدام کنید. پس از انجام وکس هم می توانید از محلول های تسکین دهنده یا ژل گیاه آلوئه ورا برای از بین بردن التهاب استفاده کنید. اگر مستعد جوش و آکنه هستید، با پزشکتان در این باره مشورت کنید تا یک محلول حاوی آنتی بیوتیک برای پس از وکس تجویز کند.  

نکات مهم درباره وکس کردن

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام