با انواع کاشت ناخن آشنا شوید
با انواع کاشت ناخن آشنا شوید

با انواع کاشت ناخن آشنا شوید

همه آنچه می خواهید درباره کاشت ناخن بدانید و کسی به شما نمی گوید... به سادگی با انواع کاشت ناخن و لوازم مربوط به آن آشنا شوید.

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش زیر پوستی چیست؟!

جوش های زیر پوستی صورتتان را پر کرده.. از ریزترین تا درشت ترین این جوش ها حال و روز چهره شما را به هم می ریزد. ولی راه نجات از جوش های زیر پوستی اینجاست.

با انواع کاشت ناخن آشنا شوید

کاشت ناخن انواع مختلفی دارد: کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن پودری، کاشت ناخن ژله ای و  کاشت ناخن میکس. برای اینکه بتوانید میان آنها گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید، بهتر است درباره اش بیشتر بدانید:

کاشت ناخن قالبی مناسب افرادی است که ناخن های مرتب و یک شکل دارند. بنابراین اگر شکل ناخن های شما مرتب نیست، کاشت قالبی روی دستتان خوب از آب در نمی آید. این نوع از کاشت معمولا توصیه آرایشگران  و افراد با تجربه نیست. اما با این حال زنان زیادی هنوز هم به این نوع از کاشت علاقه دارند. در کاشت قالبی مواد کاشت روی ناخن مصنوعی زده می شود و بعد آن را روی ناخن می چسبانند و ناخن مصنوعی را می کنند. از آنجا که این نوع کاشت سوهان کشی نمی شود، احتمال هواکشی در آن بسیار بالا است. یادتان باشد این نوع از کاشت فقط برای ناخن هایی با شکل استاندارد کارکرد دارد و ماندگاری آن به اندازه دیگر انواع نیست.

 

کاشت ناخن قالبی ، کاشت ناخن پودری ، کاشت ناخن ژله ای ، ضد قارچ ناخن، پرایمر ناخن ، لیکوئید ، سوهان برقی

 

کاشت ناخن پودری را آرایشگران بهترین نوع کاشت ناخن می دانند. گرچه این روش به نسبت زمان بیشتری نیاز دارد، اما از نظر زیبایی و مقاومت رتبه اول را میان انواع کاشت دارد. در کاشت ناخن پودری، اول ناخن مصنوعی(تیپ) را به ناخن می چسباند و بعد آن را به اندازه ای که شما دوست دارید در می آورد. سپس با استفاده از ضد قارچ بستر ناخن را آماده کرده و شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. حالا ناخن ها نیاز به سوهان کشی دقیق دارند. هر بار ترمیم ناخن در این روش حدود یک ساعت (تا یک ساعت و نیم) زمان می برد.

 

 

کاشت ناخن ژله ای درست مانند کاشت ناخن پودری انجام می شود و تفاوت تنها در زمینه مواد مورد استفاده است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن می زنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا مواد به طور کامل خشک شود. گاهی کاشت ناخن ژله ای را به افرادی توصیه می کنند که عادت به جویدن ناخن دارند. چون بد مزه بودن مواد و کنده نشدنش این عادت را از سر می اندازد.

کاشت ناخن میکس یکی از محکم ترین انواع کاشت است که زیبایی منحصر به فردی هم دارد. اما این نوع از کاشت نسبت به بقیه آنها کمی گران است. کاشت میکس ترکیبی است از کاشت پودری و ژله ای. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید و بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یو وی خشک می کنند. به همین دلیل است که این نوع کاشت بسیار مقاوم است.

لوازم کاشت ناخن را بهتر بشناسید

به طور کلی لوازم کاشت ناخن به سه دسته تقسیم می شوند: مواد کاشت ناخن، دستگاه های کاشت ناخن و ابزارهای جانبی.

ضد قارچ ناخن چیست؟!

ضد قارچ یک نوع ضد عفونی کننده بسیار لازم است که از ایجاد انواع عفونت و قارچ روی بستر ناخن جلوگیری می کند. قارچ ناخن بیماری شایعی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. این ماده و استفاده از آن در حدود 98 درصد از ابتلای شما به این بیماری جلوگیری می کند.

پرایمر کاشت ناخن چیست؟!

پرایمر یک محلول با خاصیت چسبندگی بالا است. این محلول برای ایجاد یک چسبندگی میان ناخن و مواد کاشت استفاده می شود. پرایمرهای ناخن سه نوع اسید با غلظت بالا، اسید متوسط و غیر اسیدی دارند و این متخصص ناخن کار شماست که تعیین می کند شما به کدام یک از آنها نیاز دارید. هرچه اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد، سوزشی که ممکن است شما حس کنید هم بیشتر می شود. پس هنگام کار نترسید. این سوزش درست چند ثانیه بعد آرام می شود. پرایمر کمک می کند میان ناخن با مواد کاشت فاصله نیافتد و ناخن شما پس از کاشت هوا نکشد. اگر پوست بسیار حساسی دارید، با ناخن کارتان حرف بزنید که از پرایمری مناسب برای شما استفاده کند.

پودر کاشت ناخن چیست؟!

پودر کاشت ناخن یک ماده شبیه به ناخن پودر شده است که روی دست حالتی بسیار شبیه به ناخن ایجاد می کند. البته این پودر به تنهایی به ناخن نمی چسبد و برای استفاده از آن ناخن کارها آن را با محلولی اسیدی که به لیکوئید موسوم است ترکیب می کنند. پودر های کاشت ناخن رنگ های متنوعی دارند. بعضی از آنها به رنگ طبیعی ناخن(بیس) و بعضی در طیف های مختلف صورتی، هلویی و شکری هستند. پودرهای هلویی در کاشت ناخن به خاطر اینکه تیره تر هستند، بیشتر برای کاور استفاده می شوند تا کاشت. پودر هلویی را برای کاشت بیبی بومر هم استفاده می کنند. یک نوع خاص از پودر هم وجود دارد که رنگی سفید یا صدفی دارد. این نوع پودر در کاشت فرنچ کاربرد دارد. اما پودر کریستالی (یا کلیر) به خاطر شفاف بودن ویژه اش روی طراحی هایی مثل گل، مرمریت و ... جواب می دهد. اگر شما از جمله افرادی هستید که به ناخن بی رنگ علاقه دارید این گزینه برایتان بسیار مناسب است.

لیکوئید در کاشت ناخن چیست؟!

 لیکوئید یا اسید محلولی است که آن را با پودر کاشت ترکیب کرده و از ماده به دست آمده خمیری روی ناخن می کشند. این خمیر به خاطر فرار بودن اسید به سرعت خشک شده و ناخن را برای سوهان کشی آماده می کند. کیفیت لیکوئید تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی ناخن کاشته شده شما خواهد داشت. یعنی وقتی از یک لیکوئید مناسب استفاده می شود، دیگر شاهد زرد و بدرنگ شدن ناخن ها نخواهید بود. یادتان باشد که دیر خشک شدن لیکوئید، باعث ایجاد فرصت بیشتر برای فرم دهی ناخن می شود و زود خشک شدن آن سرعت کار را زیاد می کند. بنابراین انتخاب نوع لیکوئید بیشتر به نظر آرایشگر شما بستگی دارد.

تاپ کات یا تاپ شاین چیست؟!

تاپ کات برای ایجاد یک لایه محافظ بی رنگ و براق روی ناخن استفاده می شود. تاپ شاین ها کمک می کنند که استحکام و زیبایی کار بسیار بیشتر شود. به این محصول تاپ کات، تاپ شاین، تاپ ژل و یا ژلِ آخر کار هم می گویند.

باندر ژل در کاشت ناخن چیست؟!

باندر ژل محلولی است که به چسبندگی بین ژل کاشت و سطح ناخن کمک می کند. باندر همان پرایمر در کاشت پودر است.

ژل اصلی کاشت ناخن چیست؟!

ژل کاشت مواد اصلی ناخن کاشته شده را شکل می دهد. در کاشت ژل دیگر هیچ خبری از لیکوئید نیست و ماده ای که برای کاشت استفاده می شود نیاز به ترکیب با هیچ چیز دیگری ندارد.

سوهان برقی ناخن چیست؟!

سوهان برقی (میکروموتور) مهم ترین وسیله در زمینه کاشت ناخن است. سوهان برقی ها در بازار تنوع زیادی دارند. این وسیله برای فرم دادن به ناخن های کاشته شده، برداشتن کوتیکول های اضافی، پولیش و... استفاده می شود.

دستگاه یو وی چیست؟!

دستگاه های UV برای خشک کردن ژل مخصوص به کاشت ناخن استفاده می شوند. یو وی ها در حالت عادی حدود دو دقیقه زمان لازم دارند که ژل را کامل خشک کنند.

دستگاه ال ای دی چیست؟!

دستگاه ال ای دی ناخن با استفاده از لامپ های ال ای دی، برای خشک کردن ژل کاشت و لاک ژل استفاده می شوند. زمان خشک کردن بسته به قدرت دستگاه بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه عمل می کنند.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام