اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!
اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!

اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!

اپیلاسیون با موم فواید بسیاری دارد. این روش علاوه بر اینکه شر موهای زائد را کم می کند، یک پاکسازی سطحی برای پوست شما هم هست.

نارنج معجزه طبیعت برای پوست

نارنج معجزه طبیعت برای پوست

هیچ می دانید نارنج یکی از بهترین میوه ها برای پوست شماست؟! نارنج را بیشتر بشناسید تا قدرش را هم بیشتر بدانید.

اپیلاسیون با پوست شما چه می کند؟!

اپیلاسیون یک روش آسان و کم خطر برای از بین بردن موقتی موهای بدن شماست. پس از هر بار اپیلاسیون حدود یک ماه زمان می برد تا موهای زائد به بدن شما برگردند. موی زائد در بدن بانوان همیشه و همواره یک معضل اساسی و سدی در برابر زیبایی بوده است. این موها که شما به هر روشی می خواهید از شرشان راحت شوید، گاهی روی مغزتان پیاده روی می کنند!

 

لایه بردار، اپیلاسیون ، موی زائد ، لایه برداری ، موم گیاهی ، موم سرد ، هورمون ، وراثت

 

بد نیست بدانید که موی زائد (در هر ناحیه از بدن که باشد)، به چهار دلیل عمده رشد می کند. گاهی یک بیماری مسبب این رشد دائمی است. بیماری هایی مانند تخمدان پلی کیستیک، تومورهای تخمدانی و غدد فوق کلیوی، افزایش سطح هورمون های مردانه در بدن و ... از جمله مسائلی هستند که باعث ازدیاد موهای زائد می شوند. گاهی هم حساسیت های پوستی بعضی خانم ها نسبت به هورمون های مردانه موهای اضافه را به سمت پوستشان می آورد. یکی از مهمترین عوامل حضور موی زائد بر بدن بانوان عوارض داروهای مصرفی (به خصوص با پایه هورمونی) است. قرص های جلوگیری از بارداری، کورتون ها و هورمون های خوراکی باعث پدید آمدن موهای زائد در بدن زنان می شود. اما مهم تر از همه این ها عامل وراثت است که به هر ترتیب چه بخواهید و چه نخواهید، شما را پر مو به دنیا آورده است.

 

 

در چنین شرایطی یکی از راه هایی که پیش روی شما قرار دارد، اپیلاسیون به وسیله موم سرد یا گرم است. هر دوی این روش ها فواید خودشان را برای پوست دارند. در واقع می توان گفت اپیلاسیون نسبت به دیگر روش های موقتی از بین بردن موهای زائد، کم خطر و ارزان تر است. پوست شما بعد از انجام اپیلاسیون با موم، لطیف و نرم می شود. راستش را بخواهید این یکی از مهمترین محاسن استفاده از انواع موم است. وقتی موم روی پوست قرار می گیرد، شروع به خشک شدن می کند و در فاصله خشک شدن موم تا جدا کردن آن از پوست، سلول های خشک شده و مرده پوست بدن شما هم به موم می چسبند و همراه آن جدا می شوند. برای همین است که اگر یک تکه از دستتان را موم بیاندازید، رنگ پوستتان در آن منطقه با بقیه دستتان کاملا متفاوت می شود. انگار هم زمان با برداشتن موهای زائد یک لایه برداری هم انجام داده باشید.ولی وقتی از تیغ یا کرم های موبر استفاده می کنید فقط مو را از بین می برید؛ آن هم فقط برای یک یا دو روز.

 

 

واقعیت مهم این است که این روش کاملا تخصصی است و هیچ کس نمی تواند به صورت کامل و حرفه ای برای خودش اپیلاسیون انجام دهد. چراکه زاویه دست هنگام برداشتن موم از روی بدن بسیار مهم است. شما هم حتما در اطرافتان دوستی را داشته اید که به خاطر چنین اشتباهی یک کبودی بزرگ برای خودش یادگار گذاشته است. شاید هم خودتان متهم ردیف اول باشید. برای همین است که توصیه اول و آخر ما همیشه استفاده از تخصص یک فرد مجرب است. اپیلاسیون با موم (به جز در موارد خاص) هیچ خارش یا حساسیتی روی پوست شما ایجاد نمی کند. در حالی که موبرهای کرمی در بسیاری از موارد حساسیت زا هستند و به دلیل مواد شیمیایی که در آنها استفاده شده است، می توانند طراوت پوستتان را با مشکل جدی رو به رو کنند. یکی دیگر از فواید بسیار مناسب در فرآیند اپیلاسیون با موم این است که چون از تیغ استفاده نمی کنید، هیچ بریدگی یا زخمی روی پوستتان پدید نمی آید. موم های گیاهی جدیدی که امروزه با رنگ ها و تنوع زیادی در دسترس قرار گرفته اند یک خاصیت بسیار ویژه دارند: اپیلاسیون با این موم ها تمام موها را کاملا از پوست جدا می کند. حتی کوچکترین و نازک ترین آنها. در حالی که در روش های دیگر مثل اصلاح با بند بسیاری از موهای نازک و کوچک دست نخورده باقی می مانند و کار نیمه تمام انجام می شود.

همه چیزهایی را که تا اینجا گفتیم یک گوشه بگذارید و به بزرگترین فایده موم انداختن توجه کنید: سرعت رشد موهای زائد پس از اپیلاسیون با موم تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. چون مو از ریشه خارج می شود و در نتیجه رشد مو با سرعت کمتری اتفاق می افتد. پس از چند بار اپیلاسیون موهای صورت یا بدن شما بسیار نرم تر و نازک تر شده و ریشه آنها سست می شود. در نتیجه هر بار که اپیلاسیون انجام می دهید نسبت به دفعه گذشته درد کمتری احساس خواهید کرد.

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام